Deklaracja Dostępności
Informacje ogólne
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 – Szkoła Podstawowa nr 4 w Świdniku
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie deklaracji dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://sp4.e-swidnik.pl/
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2021-09-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-08-23
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
1) na stronie znajduje się wiele plików do pobrania. Nie wszystkie pliki są w pełni dostępne. Może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do zdjęć, tabel, wykresów i grafik. Część dokumentów umieszczona jest w formie skanów;
2) Część zamieszczonych na stronie publikacji w formie plików PDF i DOC nie są dostępne cyfrowo w całości. Część dokumentów PDF może być opublikowana bez warstwy tekstowej.
Dotyczy przede wszystkim skanów podpisanych decyzji. W miarę możliwości dołoży dalszych starań, by nowe dokumenty zostały zamieszczone w poprawnej formie.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
1. Deklaracje sporządzono: 2025-01-09
2. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-01-09
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marek Wójcicki , email: marek.wojcicki@zso1.swidnik.pl, tel. …………………
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać również na adres: dostepnosc@e-swidnik.pl.
Każdy ma prawo:
1) zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
2) zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
3) wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
1) dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
2) wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
3) wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia
w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszeniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Szkoła znajduje się przy ulicy Aleja Wojska Polskiego 27, 21-040 Świdnik. Najbliższe przystanki komunikacji miejskiej znajdują się przy:
Traugutta – szkoła 02, oddalony o około 150 metrów,
Traugutta – szkoła 01, oddalony o około 200 metrów,
Niepodległości – szpital 01, oddalony o około 500 metrów,
Kino LOT 01 przy ulicy Aleja Lotników Polskich, oddalony o około 500 metrów.
Do terenu szkoły można dostać się ciągiem pieszym od strony ulicy Aleja Wojska Polskiego oraz ulicy Romualda Traugutta. Główne wejście do budynku szkoły znajduje się od strony ulicy Aleja Wojska Polskiego.
Do wejścia do szkoły prowadzą schody, które są wyposażone w poręcze, zapewniając wygodny i bezpieczny dostęp. Wejście zostało wyraźnie oznaczone eleganckimi tabliczkami informacyjnymi, wskazującymi na miejsce oraz instytucję.
Na każdej kondygnacji zamontowane są tablice informacyjne. Na każdym piętrze budynku znajduje się plan tyflograficzny.
Na parterze szkoły znajdują się dwa odrębne pomieszczenia – sekretariat oraz kancelaria. Oba te pokoje obsługują zarówno szkołę podstawową, jak i liceum, nie są rozdzielone na oddzielne jednostki. Sekretariat i kancelaria przyjmują dokumenty oraz korespondencję skierowaną do szkoły, a także udzielają wstępnych informacji. Pomieszczenia nie posiadają lady dostosowanej do obsługi osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
W szkole nie ma toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
Budynek posiada cztery klatki schodowe. Przy schodach zainstalowane są jednostronne poręcze.
Dodatkowe informacje dla osób z niepełnosprawnościami
Język migowy
W szkole obecnie nie ma osoby posiadającej kwalifikacje w zakresie języka migowego. W związku z tym nie jest możliwe zapewnienie wsparcia tłumacza języka migowego podczas wizyt osób niesłyszących lub słabosłyszących. Staramy się jednak dostosowywać do potrzeb wszystkich odwiedzających i w miarę możliwości zapewnić alternatywne formy wsparcia
Strona www
Kontrast tekstu do tła – materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
Na stronie umiejscowiono menu zawierające pomocne opcje:
1) wersja kontrastowa
2) powiększanie i pomniejszanie czcionki
3) zmiana rozmiaru strony
W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku.
Główne skróty klawiaturowe dotyczące poruszania się po strony internetowej:
- Tab - przeniesienie do kolejnego elementu na stronie
- Shift + Tab - przeniesienie do poprzedniego elementu na stronie
- PgUp przewinięcie strony w górę
- PgDn - przewinięcie strony w dół
- Ctrl + "+" - powiększenie całej zawartości strony
- Ctrl + "-" - pomniejszenie całej zawartości strony
- Ctrl + "0" - przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony
- Home - przejście na górę strony
- End - przejście na dół strony