Czy język polski i matematyka mają ze sobą coś wspólnego? Oczywiście! Przekonali się o tym uczniowie klasy 7a w ramach Dnia Liczby Pi.
Na początku pracowali w grupach. Mieli do rozwiązania zadania polonistyczne, które były na różne sposoby związane z matematyką. Zajmowali się m.in.:
- rozbiorem logicznym zdań,
- pisaniem przepisu z dokładnym uwzględnieniem proporcji,
- pisaniem opisu krajobrazu zawierającego jak największą ilość liczb,
- projektowaniem śniadania w kształcie figur geometrycznych,
Doskonale zauważyli, że wszystkie prace łączy wspólny mianownik - matematyka.
Następnie przeszli do tekstu ściśle związanego z marcowym świętem, wiersza "Liczba Pi" Wisławy Szymborskiej. Znaleźli środki stylistyczne i z ciekawością analizowali zabiegi, których użyła poetka odnosząc się do niewymiernej liczby.
Wisienką na torcie okazało się tworzenie własnego tekstu. Zadanie nie było łatwe, ponieważ każde słowo musiało mieć liczbę liter odpowiadającą kolejnej cyfrze rozszerzenia liczby pi. Udało się jednak stworzyć ciekawy fragment, który brzmi:
a kota i myszy brakowało
to pustki chwila
bez życia
zwykłego, dłuższego, dobrego