Zasady zachowania w świetlicy :
- Zgłaszam nauczycielowi każde swoje przyjście i wyjście.
- Z sali wychodzę tylko za zgodą nauczyciela.
- Przestrzegam zasad bezpiecznego zachowania w świetlicy, na placu zabaw, na stołówce
i w drodze do niej. - Słucham uważnie próśb i poleceń nauczyciela, staram się jak najlepiej je wykonywać.
- Biorę aktywny udział w zajęciach, imprezach i uroczystościach oraz pracach na terenie świetlicy.
- W trakcie zajęć mówię tylko wtedy, kiedy wyznaczy mnie nauczyciel.
- Staram się cicho pracować i bawić.
- Przestrzegam zasad kulturalnego zachowania się, jestem miły i uprzejmy dla nauczycieli oraz kolegów.
- Okazuję szacunek innym osobom.
- Używam zwrotów grzecznościowych: PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM.
- Jeżeli sprawię komuś przykrość, staram się naprawić szkodę.
- Szanuję cudzą i swoją własność.
- Chętnie pomagam innym.
- Dbam o porządek w sali: tornistry, książki, gry i zabawki kładę w wyznaczonym miejscu.
- Po zakończonej pracy i zabawie zawsze sprzątam.
- Wiem, że moje zachowanie zależy ode mnie!
Cele i zadania świetlicy
- Wychowawcy w świetlicy szkolnej zapewniają dzieciom i młodzieży:
- zorganizowaną opiekę wychowawczą, pomoc w nauce oraz odpowiednie warunki do nauki własnej, do rekreacji i rozwijania własnych zainteresowań;
- kształtowanie nawyków kultury osobistej i współżycia w grupie;
- rozwijanie zainteresowań oraz zdolności;
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej;
- udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce;
- organizowanie właściwego i kulturalnego wypoczynku;
- współpracę z domem oraz środowiskiem lokalnym.
- Do zadań świetlicy należy:
- organizowanie opieki, pomocy w nauce, tworzenie warunków do nauki własnej, przyzwyczajanie do samodzielnej pracy;
- organizowanie gier i zabaw ruchowych, mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny;
- odkrywanie i rozwijanie zainteresowań;
- stworzenie warunków do uczestnictwa w kulturze, organizowanie kulturalnych rozrywek, kształcenie nawyków kulturalnego życia codziennego;
- upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia;
- rozwijanie samodzielności i samorządności;
- współdziałanie z nauczycielami, rodzicami oraz instytucjami społecznymi;
- zaprowadzanie uczniów do stołówki szkolnej i sprawowanie opieki podczas obiadów;
- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów;
- stwarzanie każdemu dziecku warunków do odniesienia sukcesu;
- zapewnienie bezpieczeństwa podczas wykonywania wyżej wymienionych zadań.